Zwiększenie prześwitu w Skodzie Octavii 4x4 Adventure

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartex1986
    Classic
    • 2012
    • 1

    Zwiększenie prześwitu w Skodzie Octavii 4x4 Adventure

    Gratulacje autka !!! Tak, jak napisali wcześniej koledzy - musisz trochę pomodzić, aby Octa nabrała szlachetności :diabelski_usmiech
  • ja_hania
    Classic
    • 2011
    • 2

    #2
    Zwiększenie prześwitu w Skodzie Octavii 4x4 Adventure

    Witam,
    zastanawiam się nad kupieniem Octavii 4x4 Adventure (używanej). Z tego co wiem ma ona prześwit około 170 mm. Czy jest możliwość zwiększenia prześwitu o 1-2 cm w tym modelu poprzez użycie tulejek wspomnianych w innych wątkach? Czy po prostu w tym modelu tulejki są wstawione fabrycznie i nie da się już zwiększyć prześwitu?
    Jeżeli się da to zrobić, czy wie ktoś mniej więcej ile to kosztuje i gdzie w okolicach Trójmiasta można to zrobić?
    Pozdrawiam,
    Hania

    Komentarz

    • Voit
      Elegance
      • 2010
      • 816

      #3
      ...Nie wiem, ale proponowałbym abyś zadzwoniła do Nagengasta.
      Witamy na stronie polskiego przedsiębiorstwa, które od 1983 roku specjalizuje się w regeneracji części samochodowych. Od początku działalności dwie kluczowe wartości charakteryzowały każdy proces i obszar działalności firmy – UCZCIWOŚĆ oraz RZETELNOŚĆ wykonywanych usług, dlatego dziś możemy pochwalić się stabilnym zespołem fachowców oraz olbrzymim doświadczeniem w procesach regeneracji. Firma Nagengast jest polskim przedsiębiorstwem o zasięgu europejskim, które od 37 lat specjalizuje się w regeneracji części motoryzacyjnych. Zakres działalności [...]

      Warsztat mogę polecić. Znają się na zawieszeniach.
      Z pewnością jest jakiś sposób aby podnieść Twój samochód.
      Tylko pytanie, ile to będzie kosztowało...

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10961
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        W O2 nie dokłada się tulejek, to w jedynkach się tak robiło
        Wersja Adventure ma wyższe zawieszenie niż standard, ale niższe niż scout
        Moim zdaniem prześwit wystarczy jaki jest
        A jak podnosić to wymienijąc na sprężyny i amorki od scouta lub rozciągać sprężyny i B4
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • Maciek_H
          Rider
          • 2006
          • 320

          #5
          http://www.expeditions-service.com/index.php?idcat=11 - Ta firma ot od dawna robi.
          Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
          ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
          http://www.termowizja.bielsko.pl/

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10961
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            ... lub zlecić jakiejś firmie przeróbki za niezłą kasę
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • ja_hania
              Classic
              • 2011
              • 2

              #7
              Dziękuję bardzo za wszystkie opinie.

              Zamieszczone przez krzynol
              Moim zdaniem prześwit wystarczy jaki jest
              A jak podnosić to wymienijąc na sprężyny i amorki od scouta lub rozciągać sprężyny i B4
              Prześwit raczej nie wystarczy - w tej chwili mam Felicję kombi z prześwitem 160mm i starcza mi na styk. Ale Fela jest dużo lżejsza od Octavii i nie dobija jej tak na dziurach (szczególnie przy jeździe w dół) jak będzie dobijać Octavię - stąd pytanie o możliwość podwyższenia.
              Co kryje się pod terminem "rozciągać sprężyny" i w firmach o jakim profilu to można wykonać? I jeszcze pytanie - co to znaczy "B4" (czy to typ amortyzatora przeznaczony dla Octavii)?
              Hania

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10961
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez ja_hania
                Prześwit raczej nie wystarczy
                a może wystarczy?

                B4 to model amortyzatorów Bilstein, są odrobinę twardsze niż fabryczne
                po założeniu dają odrobinę wyższy prześwit
                do tego sprężyny dłuższe o jakieś 2cm - da się uzyskać 15-20mm więcej

                rozciąganie sprężyn
                Naprawa felg stalowych i aluminiowych. Sprzedaż felg nowych i używanych Sprzedaż śrub i zabezpieczeń do kół Sprzeaż i serwis opon Wyważanie z optymalizacją geometryczną naprawa kół motocyklowych i quadów Piaskowanie, malowanie, polerowanie
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • adaś
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 876
                  • Volkswagen

                  #9
                  krzynol,

                  ... i B4
                  Na stronie Bilseina stoi, że B4 dedykowane są jedynie na przednią oś w 4x4. A co z tylną osią?

                  Generalnie, czy ktoś przerabiał już wymianę amortyzatorów w 02 4x4?

                  [ Dodano: Pon 16 Maj, 11 14:07 ]
                  Dobra, znalazłem. Trzeba wejść w poszczególne artykuły w katalogu Bilsteina i pojawia się tam oś tylna.
                  Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                  a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                  Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                  O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                  Komentarz

                  • Tony065
                    RS
                    • 2009
                    • 2487
                    • Octavia I (1U2)
                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                    #10
                    stanowczo odradzam B4, jeżeli masz zamiar jeździć po dziurach i chcesz uniknąć dobijania. swoje amory wymieniłem w lipcu zeszłego roku i teraz znowu jest "ponton"... pewnie mają max 60% sprawności, ale nic nie cieknie, więc nie mam powodu do reklamacji. na chwilę obecną ratunkiem są gumy w sprigach. koszt to parę zł, ale to tylko półśrodek i muszę założyć coś innego. propozycji jest kilka -> sachs, kayab ex-g, B6. no chyba, że trafiłem na jakąś felerną partię...
                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                    @ by Tune-up Gdańsk
                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                    Antek

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10961
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      to może trafiłeś na jakieś felerne
                      mnóstwo ludzi zakłada B4 i sobie chwali
                      Zamieszczone przez Tony065
                      na chwilę obecną ratunkiem są gumy w sprigach
                      to chyba na krótszą chwilę, bo to nie jest dobry pomysł

                      B6 twardsze, ale też coś podniosą do góry
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • cysterniarz
                        RS
                        • 2008
                        • 1887
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Trochę odkopię.
                        Pomału szykuję się do wymiany amorków u siebie. Czy w scoucie siedzą te same co w zwykłej 4x4 ?
                        Etka pokazuje mi że scout ma inne springi ale amory podaje mi ten sam numer co w normalnym 4x4. Trochę mnie to dziwi bo scout stoi wyżej niż 4x4, springi są wyższe a amory mają być te same ? Etka świruje :?:

                        Przerabiał już kto wymianę u siebie? Są jakieś zamienniki z bilsteina czy kyb o takiej sprawności co ori w scoucie albo nawet trochę twardsze ?

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10961
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Ja tył będę ruszał i wychodzi mi amorek 1K0 513 029 ET jak w mordę strzelił
                          do mojej kombi 4x4 z pakietem na złe drogi i do scouta są te same
                          takie sobie chyba zamówię


                          zwykły kombi 4x4 bez pakietu ma 1K0 513 029 ER

                          sprężyn jest mnóstwo z różnymi "weight range" od 1 do 12 - ciekawe jak na to patrzeć?

                          zwracam uwagę na gniazda górne amorków, bo mają różne kształty gniazda (okrągłe i owalne) dla odbijaczy/bałwanków
                          bo oczywiście bałwanki z osłonami wymieniamy
                          po którymś roku wprowadzono tylko okrągłe i do dostania są tylko okrągłe gniazda
                          ale bałwanki i osłony można jeszcze kupić obu rodzajów
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • cysterniarz
                            RS
                            • 2008
                            • 1887
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez krzynol
                            wychodzi mi amorek 1K0 513 029 ET jak w mordę strzelił
                            też mi takie oznaczenie wychodziło ale nie byłem pewny

                            Jezdziłem bardzo dawno temu na monroe i nie mam najlepszych opinii o tej marce, chyba że się pozmieniało. Mi w bmw bardzo szybko poleciały.
                            Będę szukał zamienników tak czy inaczej bo ori w aso to cenowa orgia.
                            Zamieszczone przez krzynol
                            zwracam uwagę na gniazda górne amorków, bo mają różne kształty gniazda (okrągłe i owalne) dla odbijaczy/bałwanków
                            no to czuje że będzie jazda :twisted:
                            Zamieszczone przez krzynol
                            bo oczywiście bałwanki z osłonami wymieniamy
                            jak nie jak tak :szeroki_usmiech
                            Zamieszczone przez krzynol
                            sprężyn jest mnóstwo z różnymi "weight range" od 1 do 12 - ciekawe jak na to patrzeć?
                            springów u siebie nie tykam ale gdybyś potrzebował to u mnie siedzą na tyle z oznaczeniem 2x zielona 1x czerwona kropka.
                            dzięx krzynol,

                            [ Dodano: Pią 06 Sty, 12 21:21 ]
                            Zamieszczone przez krzynol
                            http://e-autoparts.pl/amo...y-p-427789.html
                            Z bilsteina i kyb nic się niestety nie znajdze w katalogu. Z zamienników znalazłem jeszcze trw w podobnej co monroe.

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 10961
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez cysterniarz
                              u mnie siedzą na tyle z oznaczeniem 2x zielona 1x czerwona kropka.
                              1K0 511 115 CR - weight range 9 - czyli co, wyższe kapkę? cholera wie
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • adaś
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 876
                                • Volkswagen

                                #16
                                A Sachs nie robi takich amorów?

                                Ten nie będzie pasował?:
                                SACHS 310 950
                                Super Touring ◦Fitting Position : Rear Axle
                                ◦For vehicles with standard chassis
                                •Top pin, Bottom eye
                                •Gas Pressure
                                •Twin-Tube

                                W katalogu Sachsa faktycznie stoją inne nr kat dla tego amora powyżej:
                                SKODA
                                •1K0 513 029 EN
                                •1K0 513 029 ER
                                •1K0 513 029 GP

                                Co się stanie jak założymy ER, a nie ET?

                                U mnie też jest 'rough-road design', więc pewnie amoty są ET.

                                Dobra, tutaj coś znalazłem:



                                Pytanie, co warte są amortyzatory TRW i czy są lepsze od Monroe?
                                Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                Komentarz

                                • kazik4x4
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2728

                                  #17
                                  Zamieszczone przez krzynol
                                  Zamieszczone przez cysterniarz
                                  u mnie siedzą na tyle z oznaczeniem 2x zielona 1x czerwona kropka.
                                  1K0 511 115 CR - weight range 9 - czyli co, wyższe kapkę? cholera wie
                                  Z "weight range" chodzi o to, że potocznie można to nazwać wprost "zakres wagowy" czyli np. sprężyny 1-3 są przeznaczone dla tych co zazwyczaj jeżdżą pustm autem samotnie. Te powiedzmy 3-9 dla tych co często jeżdżą z czwórką pasażerów na pokładzie, a 9-12 dla tych co jeszcze do kompletu pasażerów lubią do kufra coś cięższego dorzucić.

                                  Na pewno jednak te 12" nie są wyższe od 1". Po prostu są sztywniejsze i mają inną krzywą ugięcia. Być może wykonane z innego drutu - np. innej średnicy, innego materiału, inaczej zwinięte, inaczej hartowane.

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 10961
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #18
                                    kazik4x4, też tak pomyślałem

                                    Zamieszczone przez adaś
                                    Co się stanie jak założymy ER, a nie ET
                                    będzie niżej?
                                    TRW to pierwszomontażowe elementy, więc złe nie będą chyba
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • cysterniarz
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 1887
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez adaś
                                      A Sachs nie robi takich amorów?
                                      Sachs'a chyba są właśnie ori (na dniach podpytam kolege w aso jakie to są dokładnie)
                                      Zamieszczone przez adaś
                                      Co się stanie jak założymy ER, a nie ET?
                                      Różnica to chyba skok amora. Nie wiem czy ten ER nie zachowywałby się głupio z twardą sprężyną i nie rozsypałby się szybciej.
                                      Zamieszczone przez adaś
                                      Pytanie, co warte są amortyzatory TRW i czy są lepsze od Monroe?
                                      Szukałem trochę wczoraj ale za dużo nie znalazłem. Trw robi też zawias do ciężarówek, ale opinii negatywnych jeszcze nie znalazłem. W pon w robocie poszukam jeszcze jak coś znajdę to napiszę. Sam mam zagwostke z tym trw.

                                      Komentarz

                                      • adaś
                                        Elegance
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 876
                                        • Volkswagen

                                        #20
                                        Sachs'a chyba są właśnie ori
                                        Tęż tak słyszałem. Dziwne jest, że w katalogu są na przod (do pakietu na złe drogi), a na tył nie ma.
                                        Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                        a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                        Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                        O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                        Komentarz

                                        • cysterniarz
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1887
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          Lekkie zamieszanie z tymi amorkami.
                                          Ori w skodzie (sachs) do scouta 1k0 513 029 ET koszt 317zł/szt, odbój 53zł, osłona 11zł.

                                          Katalog sachsa nie pokazuje dostępności dla klienta indywidualnego ponoć amorków nietypowych czyli tych do scouta czy innych o zmienionych charakterystykach (utwardzonych do rsa itp), a w rzeczywistości jest ich ponoć sporo. W katalogu są wyszczególnione tylko na tył do stadardowej zawiechy. (tak wynika z rozmowy tel z jednym z przedstawicieli sachsa gdzie udalo mi sie dodzwonić)
                                          Nie udało mi się zdobyć nr katalogowego sachsa tego amorka ...ET bo niestety nie mają takich na stanie, i nie wiadomo czy taka nalepka w ogóle tam gdzieś się znajduje na ori częściach vag. Może być zatem tylko l 1k0 513 029 ET i wybite logo vaga (jako zamówienie indywidualne dla grupy vag, a nie jako sprzedaż detaliczna jako sachs). To z rozmowy z aso.
                                          Jeżeli chodzi o różnice pomiędzy amorkami ET a ER ponoć nie ma różnicy w wymiarach a różnią się tylko twardością.
                                          To też potwierdza katalog TRW który pokazuje jako zamiennik tego ..ET amorek JGT467T (dedykowany też do RS, ogólnie do utwardzonej zawiechy) który ma takie same wymiary jak zamiennik trw dla ...ER.
                                          Monroe też łączy zawieszenia z pakietem na bezroża z RS'ką. (ale trochę negatywnych wypowiedzi jest na temat tej firmy)

                                          Nie wiem na ile warte są te zamienniki, z drugiej strony są połowę tańsze od ori :roll:

                                          Komentarz

                                          • adaś
                                            Elegance
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 876
                                            • Volkswagen

                                            #22
                                            cysterniarz,

                                            Dzięki za przeprowadzenie dochodzenia i podzielenie się wynikami

                                            Czyli do wyboru jest TRW lub Sachs (w ASO). Można się jeszcze podpytać naszych forumowych dostawców po ile da się wyrwać te Sachsy.

                                            [ Dodano: Wto 10 Kwi, 12 11:01 ]
                                            Jestem po wymianie tylnych amortyzatorów. Zdecydowałem się na TRW:



                                            Ciekawa sprawa, bo oryginalne były robione przez Monroe - nie Sachs'a. W przyszłym roku wymieni się przód, bo teraz czuć że jest kanapowaty w porównaniu z tyłem. Na przód pójdzie raczej Sachs - tutaj nie ma problemów z dostępnością.
                                            Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                            a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                            Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                            O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                            Komentarz

                                            • Luk@s
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 212

                                              #23
                                              a zmieniał ktoś przód bo tak się zastanawiam czy jest jakaś różnica bo co patrzę na zamienniki to często zbieżne z amorkami które pasują do aut z pakietem i bez przykład Kayaba 334834 (50mm) pasuje do

                                              SKODA
                                              1K0413031BK
                                              1K0413031BL
                                              VW
                                              1K0413031BE
                                              1K0413031BF
                                              analogicznie KYB 335808 (55mm) pasuje do VW 1K0413031BF i jak to rozumieć ?
                                              Pytam w kontekście zmiany tych nieszczęsnych hamulców ? może po prostu nie patrzeć na to, że mam pakiet bo i tak będzie dobrze ?
                                              service by Auto Tar

                                              Komentarz

                                              • piotrek_gdy
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 7723
                                                • Volkswagen
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Luk@s
                                                i jak to rozumieć
                                                w zależności od modelu silnika
                                                jak masz 1,9 to na 99% masz 50mm
                                                jak 2,0 to 55mm
                                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                Komentarz

                                                • Luk@s
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 212

                                                  #25
                                                  to wiem czyli jak zmienie sobie na 55mm to mogę kupować taką kayabę ? mimo, że mam pakiet na bezdroża ?
                                                  service by Auto Tar

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...